Sklep internetowy

Telefon: 00 000 00 00
Checkout
Your basket:
0,00$
HomeNews › Promocja sklepu internetowego

Promocja sklepu internetowego All

Date:

W 2014 roku prognozowana wartość sprzedaży polskich sklepów internetowych może sięgać nawet 10 miliardów złotych. Klientów do e-sklepów  przyciąga głównie łatwość dostępu do oferty i konkurencyjne ceny w stosunku do sklepów stacjonarnych. Rosnący poziom obsługi i dobry marketing sprawiają, że rynek sprzedaży elektronicznej ciągle ewoluuje i rozwija się. Obecnie największym wyzwaniem dla właścicieli sklepów internetowych jest promocja. Trudno jest wybrać dobre narzędzia na dotarcie do klientów jednak nie jest to niemożliwe.

Najczęstszą formą reklamy dla sklepu internetowego jest reklama internetowa. Na drugim miejscu plasuje się pozycjonowanie (około 37% e-sklepów korzysta z takich usług). Część firm używa spamu jako promocji (jednak jest to niedozwolona i kontrolowana prawnie forma prowadzenia marketingu), a co czwarty sklep internetowy zgłasza swoją ofertę co porównywarek cenowych (np. Ceneo, Skąpiec, Nokaut).

Dodatkową opcją marketingu w internecie stały się portale społecznościowe. Posiadanie profilu na Facebook czy Google+ i aktywne prowadzenie kampanii sprawia, że klienci mają łatwy dostęp do informacji o naszym e-sklepie i jego ofercie, a my mamy ciągły kontakt z potencjalnymi nabywcami naszych towarów. Portale społecznościowe pozwalają także na nieco mniej formalną formę promocji co buduje bardziej emocjonalny stosunek konsumentów do sklepu.

Sieci społecznościowe czy fora internetowe pozwalają klientom na wymianę opinii, informacji i rekomendacji na czym sklep internetowy powinien korzystać. Powinniśmy bezwzględnie dodać tę formę promocji do naszego biznesu.

Wielu właścicieli sklepów www używa także narzędzi google AdWords. Wg wielu opinii jest to skuteczna forma promocji, która pozwala nam na dobranie odpowiednich słów kluczowych i gwarantuje wyświetlenie się reklamy naszego sklepu na pierwszej stronie wyszukiwarki, jednak dużym buforem w takiej formie promocji jest cena. O ile mało popularne frazy są dość tanie tak te najczęściej wyszukiwane kosztują już dość sporo (nawet po kilka tysięcy złotych). Faktem jest jednak, że jest jedynie 10 miejsc na pierwszej stronie google i trzeba używać wszystkich dostępnych środków aby przebić się przez ofertę konkurencji aby osiągnąć miejsce na samym szczycie wyszukiwanych fraz.

Nie ma do końca sprecyzowanych narzędzi do promocji sklepu internetowego. Nie ma klucza, który pozwala stwierdzać czy dana forma zadziała. To co działało jeszcze miesiąc temu, dziś może przynosić niewielkie korzyści. Musimy pamiętać o tym aby aktywnie uczestniczyć w życiu internetu i dopasować naszą reklamę do treści które oferuje sklep. Musimy trafić w przyzwyczajenia, pragnienia i oczekiwania potencjalnych klientów, pojawiać się tam gdzie oni najczęściej zaglądają. Nie powinniśmy i nawet nie możemy walczyć tylko i wyłącznie niską ceną oferowanych produktów, gdyż niszczy to rynek. Można to zaobserwować bardzo dobrze w serwisie Allegro. Wystarczy jedna osoba obniżająca cenę a reszta allegrowiczów lawinowo obniża cenę. Wyróżnić się spośród setek sklepów jest trudno, ale jest to możliwe do osiągnięcia bez obniżania cen. Bardzo pomaga w tym systematyczność. Jeśli będziemy nasycać internet wartościowymi treściami o produktach i samej firmie (bez Spamu mailowego i umieszczania jedynie linków na forach) to prędzej czy później powinno to zaprocentować.

Promocja w internecie to nie kaprys właściciela sklepu internetowego, ale faktyczna potrzeba pokazania swojej oferty. Pracę nad sukcesem trzeba zacząć od pracy nad naszą wiarygodnością (dobra obsługa sklepu) i opracowaniem kampanii marketingowej, która dotrzeć do klientów. Zasada, która pozwala to osiągnąć zamyka się w słowach: Tylko aktywni mogą osiągnąć sukces.


Życzymy tego naszym aktualnym jak i przyszłym klientom!

‹ Back