Sklep internetowy

Sklep demonstracyjny, zamówienia nie będą realizowane!
Sprawdź koszyk
Twój koszyk:
0,00zł
HomeNews › Portale społecznościowe jako promocja sklepu internetowego.

Portale społecznościowe jako promocja sklepu internetowego. Wszystkie

Data:
Jedną z form promocji sklepu internetowego jak również podtrzymania kontaktu z Klientem są newslettery mailowe. Niestety newslettery mailowe są coraz mniej skuteczne. Zbyt wiele dostajemy takich wiadomości pocztą e-mail, by móc odpowiednio skupić na nich uwagę. Najczęściej wiadomości takie trafiają do kosza przez ich przeczytaniem przez adresata. Wyjątkiem mogą być newslettery na które Klient sklepu zapisuje się z własnej woli i oczekuje informacji np. o promocjach lub wyprzedażach .
Aktualnie największe powodzenie wśród promocji sklepu internetowego ma nowoczesna forma dotarcia do klientów jaką jest tworzenie społeczności skupionej wokół portali społecznościowych takich jak Facebook, YouTube czy Twitter. Coraz częściej promocje czy konkursy ogłaszane np. na Facebook'u przyciągają nowych Klientów do sklepu, którzy tworząc społeczność związują się z danym sklepem.

Poniżej kilka zasad które mogą pomóc w budowaniu społeczności skupionych wokół sklepów internetowych :

Facebook
Społeczność wokół sklepu internetowego należy budować sukcesywnie i z planem. Należy dbać o treści, ważne jest, by przekazywać znaczące i interesujące informacje. Treści należy dodawać regularnie, jednak gdy nie ma żadnej interesującej wiadomości do zamieszczenia lepiej nie zamieścić nic niż informację bez wartości, gdyż dawanie „pustych” informacji spowoduje że rzadziej będą pokazywać się innym osobom.
Należy udostępniać różnorodne treści związane ze sklepem  – zdjęcia, opisy, filmy itp. najlepiej w proporcjach 80% ciekawostek i 20% wiadomości handlowych. Trzeba również odpowiadać na zadane pytania i komentarze.

YouToube
Przed uruchomieniem przygotuj swój kanał wideo (skonfiguruj, ustaw grafikę). Należy zamieszczać niezbyt długie i dobrej jakości filmy. Trzeba też promować swoje filmy w serwisie np za pomocą takich narzędzi reklamowych jak np. Youtube Ads. Można prezentować produkty ze sklepu  na wideo a wideo dodawać do opisu produktu. Należy linkować filmy z YouTube na portale społecznościowe oraz tagować filmy – ułatwi to ich wyszukiwanie. W opisie filmu można również wstawić odnośnik do sklepu www. Trzeba regularnie sprawdzać co dzieje się na kanale, czytać wiadomości i analizować statystyki.

Twitter
Dobrze przygotuj - skonfiguruj stronę główną – awatar, nazwa, opis oraz ustaw grafikę. Należy pamiętać że Twitter to nie kopia komunikacji Facebook'a - obie platformy wymagają dedykowanych treści (nie należy łączyć konta Twitter z Facebook). Należy zamieszczać autorskie indywidualne tweety związane ze sklepem, ze starannie starannie dobranymi słowami pamiętając, by zmieścić się w 140 znakach (można skracać linki). Zalecamy Tweetowanie codziennie, lecz nie stale. Nie należy dzielić informacji na kilka mniejszych – jest to nie mile widziane. Należy odpowiadać na tweety skierowane do nas. Należy obserwować wzmianki o swoim sklepie. Dobrze jest Tweetować linki do ciekawych informacji z branży oraz dodawanie @twittername (nazwę użytkownika) do swojego systemu komentowania.

‹ Powrót