Sklep internetowy

Telefon: 00 000 00 00
Checkout
Your basket:
0,00$
HomeNews › Jak promować sklep internetowy

Jak promować sklep internetowy All

Date:
Każdy właściciel sklepu internetowego zastanawia się dlaczego niektóre ze sklepów odnoszą sukcesy a inne nie są w stanie zarobić na swoje utrzymanie. Oczywiście najważniejszym kryterium jest cena - ale cena to nie wszystko. Istotną kwestią jest rodzaj i ilość produktów w sklepie. Sklep, który posiada niewielki asortyment może nie wzbudzać należytego zaufania. Sklep, który posiada dużą ilość urozmaiconego towaru może skusić klienta, który nie będzie chciał płacić za kolejną przesyłkę i będzie wolał dokonać zakupu tylko w jednym sklepie, w którym dostanie wszystkie produkty jakich potrzebuje, nawet jeśli ich cena nie jest najniższa.
Wszystko to jednak na nic jeśli sklep internetowy nie zostanie odnaleziony przez Klienta.
Aby sklep www był nie tylko widoczny w internecie lecz był na wysokich pozycjach należy zająć się reklamą i promocją. Przedstawimy po krótce kilka relatywnie tanich i dość skutecznych form reklamy w sieci.

Każdy właściciel e-sklepu powinien określić profil osób, do których chce dotrzeć. W szczególności cechy takie jak wiek, płeć, pozycja społeczna, zainteresowania - w zależności oczywiście od profilu swojego sklepu. Dodatkowo informacja, z jakich serwisów najczęściej korzystają klienci lub też na jakich pojawiają się forach, pomoże nam zdecydować o formie i rodzaju reklamy. Podstawowym celem każdej formy reklamy jest poinformowanie potencjalnego klienta o produktach i usługach w sklepie oraz zachęcenie go, do odwiedzenia sklepu no i oczywiście do dokonania zakupów.

W jakie formy reklamy warto zainwestować?
Jednym z najczęstszych sposobów promocji w sieci jest pozycjonowanie. Celem pozycjonowania jest ustawienie danego sklepu internetowego lub strony WWW na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Im wyższą pozycję na liście zajmie sklep, tym więcej osób go odwiedzi gdzyż zazwyczaj Klienci sprawdzają do 3 podstron w wyszukiwarce. Można próbować samemu pozycjonować sklep, jednak lepsze efekty zyskamy zlecając pozycjonowanie wyspecjalizowanej firmie.  
Inną formą promocji są tzw. boksy reklamowe lub linki sponsorowane. Boks oraz link sponsorowany pojawiają się najczęściej w górnej lub bocznej części wyszukiwarki. Boks i link sponsorowany to bardzo atrakcyjne formy reklamy – reklamodawca płaci bowiem za ilość kliknięć  co stanowi w miarę realne odzwierciedlenie odwiedzalności naszego sklepu.
Wciąż sporym powodzeniem cieszą się bannery. Banner to droższa forma reklamy, ale na pewno dość efektowna. Istnieją różne rodzaje bannerów różniące się wielkością i miejscem zamieszczenia. Reklama bannerowa będzie najbardziej skuteczna, gdy banner umieścimy na stronie powiązanej tematycznie z naszym sklepem internetowym.
Z form reklamy należy wymienić jeszcze mailng czyli reklamy wysyłane za pośrednictwem operatora lub właściciela poczty do jej użytkowników. Jednak coraz częściej z powodu ogromnej ilości takich maili - maile takie trafiają do kosza bez zapoznawania się z ich treścią.

Budowanie wizerunku sklepu w Internecie może też obejmować artykuły sponsorowane, obecność na forach dyskusyjnych, blogach, serwisach społecznościowych itd. Zasada jest prosta - im bardziej będziemy widoczni, tym więcej Klientów odwiedzi nasz sklep.

‹ Back